Waarom SCC

We hebben allemaal het beste met medewerkers en met klanten voor. Dat geldt voor een ondernemer of een directeur, maar ook voor elke medewerker in de organisatie. Iedereen werkt met goed intenties en niemand loopt met opzet de kantjes eraf. Toch blijkt in de praktijk dat 'goede intenties' niet altijd de 'juiste intenties' zijn. En wat vanuit de organisatie een heel slimme oplossing lijkt, kan een klant het gevoel geven dat hij niet wordt begrepen.

Zo eenvoudig is het om het verkeerd te doen en zo moeilijk is het om het goed te doen.

Minder kosten, meer winst, meer werkplezier

We weten allemaal dat

  • niet 'prijs', maar 'tegenvallende service' vaak de reden is om te switchen
  • 'mond-tot-mond'-reclame vele malen effectiever is dan welke andere vorm van reclame
  • klachten 6 tot 8 maal worden doorverteld
  • een positief verhaal pas wordt doorverteld, wanneer verwachtingen fors zijn overtroffen
  • tevreden klanten meer en frequenter aanschaffen
  • het veel meer kost om een nieuwe klant te winnen, dan een bestaande klant te behouden
  • tevreden en loyale medewerkers een zeer positief effect hebben op klantevredenheid en klantenbinding
  • de kosten van klachtenafwikkeling voorkomen hadden kunnen worden
  • voor elke klant die klaagt er 5 klanten 'geruisloos' ontevreden zijn

En om nu de concurrent of klanten de schuld geven....dat is oneerlijk en het levert niets op. Om iets te veranderen, moeten in de spiegel worden gekeken en de hand in eigen boezem worden gestoken. U moet met de eigen organisatie aan de slag, die kunt u namelijk beïnvloeden!

Daar helpen we u als SCC graag bij!

Bel me voor een vrijblijvende afspraak